Någon mer som längtar efter helg?

Jag har haft en ganska trög start på veckan. H har  rest i jobbet och befunnit sig i landets nordligare delar, medan jag har varit hemma med barnen. Bilen har krånglat och det vet ju ni som bor på landet hur handikappad man blir utan bil. Särskilt som den lägger av just när det är dags för dagishämtning…

En liten refusering har också trillat in under veckan och det har regnat. Massor. Varenda dag. Och jag äger för tillfället inga gummistövlar.

Vilken tur då,  att jag ska till bokmässan till helgen och kan väga upp mot all tråkighet. Och vilken tur att alla mina kära släktingar gav mig ett litet shoppingbidrag på min 30-års dag. Vilket gör att jag nästan har obegränsad budget. Men bara nästan… Någon rim och reson får det också vara.

Trots att det har varit fullt upp de senaste dagarna har jag ändå hunnit med en del skrivande och jag är nu fullt engagerad i projekt. Även i år tänker jag använda Harlequins författartävling som motivation att bli klar med alla ändringar och få till det där slutet som jag undvikit så länge i mitt varulvsmanus. Förra året gick det visserligen inte så bra som jag hade hoppats för de övernaturliga bidragen. Synd, jag som älskar romantik med en övernaturlig tvist. Och jag vet att det finns många som känner samma.  Men leder tävlingen fram till att jag lyckas sätta lite fart och för en gångs skull bli någorlunda nöjd.  Ja, då har i alla fall jag vunnit något!

Det här inlägget postades i Allmänt babbel, Skrivande. Bokmärk permalänken.

Kommentera

