Trevlig post!

I dag fick jag en utbetalningsspecifikation på en novell som jag sålt till en veckotidning. Ingen stor summa, men att bara bli publicerad någonstans känns som en vinst. Dock är det inte dags förrän nästa år, för att novellen ska stämma med säsongen den utspelar sig under. Men ändå!

Det peppar och ger motivation till att fortsätta skriva. Just nu redigerar jag den andra av två noveller som jag också funderar på att skicka in. För mig blir novellerna en trevlig skrivövning när jag behöver en paus från längre projekt. Jag hoppas att ju mer jag skriver, desto bättre berättare blir jag.

Det här inlägget postades i Noveller och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Trevlig post!

  1. Sofia Fritzson skriver:

    Grattis! Vad roligt 🙂

    Gilla

Kommentera

