En lite sämre fortsättning på veckan…

Skrivaren fungerade bara bra. Synd bara att affären inte skickade med sladden som behövdes för att koppla den till datorn. Men det löste jag faktiskt genom att hitta en likadan sladd här hemma. Ibland ska man ju ha lite flyt också.

Mycket mer än så har jag inte orkat med idag, för antingen har magsjukan fått en ovanligt tidig start i år eller så har jag ätit något som var minst sagt olämpligt. Eftersom jag känner mig bättre redan nu ikväll, hoppas jag på det senare. Synd bara att jag blev dålig i dag av alla dagar, när det stundade bokcirkelträff…suck.

Annars har jag ägnat början på veckan åt varulvsmanuset. I går fick jag massor gjort. Idag har jag mest grubblat på min synopsis för manuset. För självklart måste jag testa att skicka in ett bidrag även i år till Harlequins författartävling. Alltså, 100 ord… Att det ska vara så svårt. Så fort man plitat ner några ord som man är någorlunda nöjd med och trycker på den där förargliga räkna ord-knappen, nog sjutton visar den 103, 101 eller något liknande. Då skriver man om, kortar ner och hamnar till och med på tvåsiffrigt, bara för att upptäcka att texten inte är förståeligt längre. Dessutom har man missat ett ord här och där.

Jaja, på fredag ska jag försöka skicka in bidraget, för på lördag hägrar Gekås och efter en heldag där kommer jag nog att vara ganska så matt.

Det här inlägget postades i Allmänt babbel, Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En lite sämre fortsättning på veckan…

  1. Sofia Fritzson skriver:

    Jag var på Gekås i lördags och det var så otroligt mycket folk att jag aldrig har sett nåt liknande! Det är så lustigt för ibland har vi kommit dit och knappt hittat någon parkering och ändå har det inte varit så farligt mycket folk inne i varuhuset. Den här gången var det tvärtom, lätt att hitta parkering men smockfullt därinne. Samtidigt hittade vi en kassa utan kö när vi skulle ut. Vi kom ut vid lunchtid och kön in i varuhuset sträckte sig då genom hela parken, fram mot ingången, tillbaka mot outletbutikerna och bort mot bussarnas parkering! När vi åkte sa en att de letat efter parkeringsplats i en timme! Så var beredd på mycket folk! Trots detta längtar jag dit igen, jag hann inte riktigt kolla färdigt … 🙂

    Gilla

    • Sara Dalengren skriver:

      Det brukar vara så. Det hinner oftast inte gå mer än ett par dagar innan jag kommer på massa saker jag skulle kollat efter. Jag tänkte försöka klara av lite julklappar till barnen. Sedan kanske jag gör som du och shoppar nagellack och anteckningsblock också, för det går ju alltid åt 🙂

      Gilla

  2. Veronica A. skriver:

    Ja en synopsis på 100 ord är inte det lättaste att få till. Klurar fortfarande på min o ja, den är just nu på 130 ord, suck!

    Gilla

Kommentera

