Det börjar dra ihop sig

Helst av allt så skulle jag vilja sätta mig ner och skriva, skriva, skriva för att få mitt manus helt klart. Det är bara sluttampen kvar i omskrivningen, men just slutet har jag beslutat att skriva om helt. Det handlar om de sista 10 000 orden eller så. Men i en familj med tre barn, i alla fall i min, går det inte att bara grotta ner sig  skrivandet och inte komma tillbaka upp förrän det är klart. Särskilt inte när jag fortfarande är hemma med minstingen som dessutom fått en alldeles förfärlig hosta. Det har med andra ord inte blivit så mycket sömn det senaste, vilket gör att jag börjar bli matt redan fram på eftermiddagen.

Även när jag får sova är jag som mest produktiv på förmiddagarna. Efter lunch dalar det snabbt och framåt tre är jag för det mesta ganska seg i huvudet. Att sitta och skriva kvällstid när barnen somnat är jättesvårt tycker jag.

Om någon har tips på hur man kickar igång en kvällstrött hjärna så dela gärna med er!

Det här inlägget postades i Allmänt babbel, Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det börjar dra ihop sig

  1. Sofia Fritzson skriver:

    Tyvärr inget tips. Min 3-åring har äntligen börjat sova hela nätter så nu får jag åtminstone sova på natten, men jag är lika kvällstrött ändå 🙂

    Gilla

Kommentera

