Höstlov!

Hela familjen är ledig och vi har varit alldeles för upptagna med annat för att jag ska kunna få en stund själv vid datorn. Nu senast har vi spenderat ett par nätter hos min syster i Växjö, snusat bebis och tittat på hockey.

Lite skrivande har jag faktiskt hunnit med, men främst i form av lite plottande till Nanowrimo som drar i gång på söndag. Jag har klurat på bikaraktärer. Utseende, personlighet och så det där med namn. Att det ska vara så svårt…

Sedan har jag funderat en del på själva starten, inledningen, första kapitlet. Till slut bestämde jag mig för att bara börja skriva ungefär där jag har tänkt att historien tar sin början. Om startsträckan blir för lång eller behöver göras om helt får jag ta det efter nano. För under Nanowrimo är det egentligen bara orden som räknas. Så många som möjlig. Det är tur att sidan inte dömer kvaliteten också…

Jag hoppas att jag ska hinna göra dagliga uppdateringar om mina framgångar, hur små de än blir.

Det här inlägget postades i Allmänt babbel, Nanowrimo och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

