Skrivmusik

Jag brukar inte alltid lyssna på musik samtidigt som jag skriver. Men är jag på en plats där det är väldigt bullrigt eller pratigt (alltså hemma med barnen) kan det vara skönt med lite musik i öronen.

Man kan bara titta upp från datorn och se barnen som snällt sitter och ritar. Däremot hör man inte särskilt bra. Så när man känner att det plötsligt börjat kännas lite kallt och frågar varför och barnen svarar att det ringde på dörren och att de öppnat, blir jag lite småstressad. Barnen har återgått till sitt målande men i hallen står Jehovas Vittnen i dörren och undrar varför ingen kommer.

Jag förstår barnen som tycker det är spännande varje gång det ringer på dörren, det tyckte jag också när jag var liten. Nu blir jag mest stressad när det ringer på dörren och jag inte vet vem det kan vara.  Jag har till och med blivit en sån där som inte svarar om jag inte känner igen telefonnumret… Men till mitt försvar brukar det nästan alltid vara telefonförsäljare som ringer till mig.

Det här inlägget postades i Allmänt babbel och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

