Dag 10

Jag halkar efter allt mer och samtidigt som det känns lite stressande, känns det också ganska väntat. Skriva ska vara roligt och just i dag är det så mycket annat jag skulle behöva hinna med. Visst, ibland känns det som om jag inte gör något alls om dagarna. Men det där med att inte göra något alls är ganska relativt. Att inte göra något alls betyder kanske inte samma sak för mig som för någon annan.

Just i dag måste jag tvätta, städa, förbereda middagen till barnen eftersom jag ska på bokcirkel ikväll. Dessutom har jag säkert 150 sidor kvar i bokcirkelboken. Sedan ska jag blogga lite, hänga upp tvätten, tända i pannan, duscha (när vattnet väl blivit varmt). Och däremellan ska jag skriva lite. Helst en bra bit över 2000 ord…

Helst av allt skulle jag vilja sätta fart med redigeringen av Hellre jagad av vargar. Jag har ett litet problem i manuset som behöver lösas. En grej som min man frågade om efter att jag under ett antal kvällar läst hela manuset för honom. Ibland är det bra med någon som lyssnar.

Det här inlägget postades i Allmänt babbel och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

