Vikten av en tidslinje

Man lär sig något nytt varje dag och denna tisdag var inget undantag. Under förmiddagen ritade jag upp en tidslinje och förde in alla de händelser som jag hunnit redigera. Mycket riktigt visade det sig att det fanns både en och två scener som tidsmässigt låg fel eller behövde skrivas om.

Men nu är det fixat och i fortsättningen ska jag hålla bättre koll på tiden medan jag redigerar. Närmar mig halvvägs i den här redigeringsomgången, sedan får vi se vad nästa steg bli med texten. Kanske låta någon bedöma hur väl ploten och konflikterna håller, om man som utomstående hänger med i svängarna eller om man skrivs på näsan.

Vi får se!

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

