Nya ord

Idag har jag inte gått direkt framåt i redigeringen. Igår när jag skulle gå och lägga mig kände jag att det var något som fattades. En del av handlingen gick lite för fort fram.

En scen mellan mina två huvudkaraktärer växte fram medan jag låg och vände och vred på mig i sängen. Någon fördel ska jag väl ändå få av att jag sover uselt och har gjort ända sedan jag fick reda på att manuset tagit sig vidare.

Under förmiddagen antecknade jag ner mina tankar och nu 1500 ord senare finns den i mitt dokument. Nu ska jag bara klura på hur jag tar mig vidare på smidigaste sätt och väver ihop händelserna.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

