Magsjuka – nej tack

Inatt vaknade jag av att dottern kräktes i min säng. Därefter blev det inte supermycket sömn direkt…

Nu hoppas jag att det inte är magsjukan som redan hittat hit för jag har inte riktigt tid att bli sängliggande nu. Redigeringen går framåt och nu är det bara några enstaka kapitel kvar.

Sedan ska texten i väg till ett par testläsare och Bea är en ängel och korrar samtidigt som hon läser. Jag räknar med att det kommer vara en hel del stavfel, ord som fattas m.m. Jag blir väldigt lätt ordblind när jag läser min egen text. Särskilt om jag jobbat med den ett tag. Om det fattas ett ord här och där märker jag inte. Min hjärna vet ju ändå redan vad det ska stå. Då är det underbart med lite hjälp utifrån.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Magsjuka – nej tack

  1. Christina S skriver:

    Håller tummarna att det inte är magsjuka utan något annat som spökade.

    Gilla

Kommentera

