Redigeringsrundan är avslutad

I alla fall för den här vändan.

Manuset har vuxit lite och har gått från knappa 68 000 ord till dryga 72 000. Jag misstänker dock att en del ord kommer att försvinna på vägen innan jag är klar. Upprepningar och dylikt. Annars beror ordtillväxten främst på att jag lagt till ett par scener.

En för att fördjupa relationen mellan mina huvudkaraktärer. Det är svårt att få till kärlek under en relativt kort tidsperiod utan att det känns som för mycket ”insta love”.

Sedan fick slutet lite mer text också. För att det inte ska kännas som om boken slutar för tvärt. Jag vill gärna hinna landa innan jag lägger ifrån mig en bok.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Redigeringsrundan är avslutad

  1. Christina S skriver:

    Yay! Bra jobbat 🙂
    Här redigeras de sista kapitlen och sen ska det få vila någon vecka innan jag ger mig på det en gång till. Det är riktigt roligt, mitt i det jobbiga med redigeringen, att se hur manuset växer fram mer och mer och slipas till ytterligare för varje runda.
    Kram

    Gilla

    • Sara Dalengren skriver:

      Ja, visst är det. Jag skulle verkligen behöva en liten paus och låta det vara. Men det är så mycket man vill fixa och så lite tid… Jag kan inte låta bli och vara där och pilla 🙂

      Gilla

      • Christina S skriver:

        Inte jag heller… egentligen. Men nu har jag jobbat dagligen med manuset i snart 4 månader så jag måste låta det vila. Annars är jag rädd att jag kommer redigera sönder det. Göra det sämre 😮

        Gilla

      • Sara Dalengren skriver:

        Då förstår jag om du behöver en paus. Jag hade en sorts paus när jag försökte mig på Nanowrimo i början av november. Kände mig så säker på att jag ändå inte skulle gå vidare. Men den utmaningen fick jag ge upp 🙂

        Gilla

  2. Anna skriver:

    Kul att det går framåt 🙂 Själv kommer jag ingenstans för tillfället.

    Gilla

    • Sara Dalengren skriver:

      Nej… jag som är så nyfiken. 🙂 Du kanske får ta till några nya knep. Börja bakifrån, skriv alla kärleksscenerna först eller muta dig själv med något du gillar för varje 1000 ord du skriver ned. Heja på!

      Gilla

  3. Katarina skriver:

    Härligt, och bra jobbat! Och grattis till att ha gått vidare i tävlingen 🙂 Vad skoj! Då hoppas jag man får läsa ditt bidrag i finalen 🙂

    Gilla

Kommentera

