Utveckling

När jag började skriva på mitt varulvsmanus var jag väldigt influerad av den romantiska litteratur jag läste då. Men ju mer manuset har utvecklats desto mer har jag gått ifrån det och gjort min egen grej. Och nu kan jag knappt förstå vad jag pysslade med på den tiden.

Egentligen borde jag inte kalla det för mitt varulvsmanus, efter som min halvt mänsklige huvudkaraktär Jonathan, inte alls gillar att bli kallad för en sådan. Som han själv skulle ha påpekat så är han en skepnadsskiftare. Även om vargens instinkter förenas med hans egna när han förvandlas är han fortfarande sig själv och självklart i absolut kontroll.

Men av någon anledning så är det mycket lättare att säga varulv än skepnadsskiftare. Det tycker Miriam också, till Jonathans förtret…

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

