Ny vecka!

Efter att ha ägnat helgen åt läsning är jag nu tillbaka och jobbar på manuset igen. Hittills har jag gått igenom drygt 25000 ord som Bea har korrläst åt mig. På bara några månader har manuset blivit så mycket bättre, i alla fall i mina ögon, och det har aldrig varit så bra som det är nu.

Just nu är manuset hos några testläsare. Så länge fortsätter jag att leta småfel. Efter testläsningen kommer jag kanske inte att kunna göra någon större omskrivning. Men ibland kan det räcka med att ändra något litet för att konsekvenserna ska bli stora. Det jag undrar mest över är om drivet är bra och om handlingen är underhållande.

Imorgon är det äntligen 1 dec och i år får även jag och maken vara med på ett hörn i barnens paketkalender och vi får hårda klappar när det blir vår tur…. Bästa sortens julklappar om ni frågar mig och ni kan säkert gissa vad de innehåller.

Det här inlägget postades i Allmänt babbel, Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ny vecka!

  1. Katarina skriver:

    Vad härligt att ha hittat testläsare som kan hjälpa. Sånt är jätteviktigt, ju, men svårt att hitta duktiga och seriösa sådana.

    Gilla

Kommentera

