Jullov!

I fredags skickade jag in mitt manus till tävlingen. Det kändes lite pirrigt att trycka på ”sänd” men samtidigt skönt att det blev gjort för nu är de jullov. Jag ska försöka att inte tänka för mycket på tävlingen under julen. På ett sätt är jag nöjd bara över att ha tagit mig så här långt och manuset har fått en ordentlig genomgång. Jag har gjort mitt bästa utav tiden den senaste månaden och försökt att vara effektiv medan minstingen sovit middag och håller såklart tummarna för att det ska räcka ett steg till.

Medan jag väntar ska jag försöka mig på att skriva ett par noveller. Jag har sett att det redan börjar komma upp lite information om novelltävlingar under början av 2016. Sedan blir det nytt år och nya romanprojekt som jag tänker plotta lite på under ledigheten. Finns det något bättre än att planera manus? Tänk om det bara gick lika lätt att skriva ner dem också…

Det här inlägget postades i Allmänt babbel, Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jullov!

  1. Anna skriver:

    Håller tummarna! 🙂

    Gilla

  2. Sofia Fritzson skriver:

    Härligt med jullov! Ska du inte skriva vidare på roboten 🙂

    Gilla

    • Sara Dalengren skriver:

      Nja, den idén måste nog mogna lite tror jag dessutom lockar den inte riktigt just nu. Men jag ska ha som mål att försöka få den klar under nästa år. Tillsammans med allt annat jag vill skriva… 😉

      Gilla

Kommentera

