Paus

Under helgerna har jag haft en liten bloggpaus. Egentligen skrivpaus över lag för särskilt mycket gjort på mitt nya råmanus har det inte blivit. Men det var inte heller meningen. Meningen var att jag skulle plotta och det har jag gjort, även om mycket av det bara finns i mitt huvud än så länge. Jag kanske ska testa post-it lappar och sätta upp hela intrigen någonstans. Frågan är bara vart?

Jag vet att många har skrivmål och jag har funderat en hel del på det under julen. Jag har många manus och idéer som jag vill förverkliga under det nya året, men mitt mål övergripande mål för hela året blir ändå att göra skrivandet till en vana. Jag sätter inget ordmål jag vill uppnå varje vecka för skrivlusten varierar något oerhört, men jag vill skriva något varje vecka. Om det är 1000 ord, 5000 eller ännu mer spelar ingen roll. Bara jag får ner något.

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

