Det rullar på

Så här en dag in på min nya skrivperiod går det fortfarande bra. Man får vara glad för det lilla. Dock vet jag av erfarenhet att det inte brukar vara riktigt än som det vanligen kör ihop sig. Nej, den kommer smygande när man börjar tycka att manuset känns lite hemtamt, när man tycker att nu har man kommit en bit och börjar få koll på läget.

Igår var det skolstart för min äldste och idag var det förskola igen för mittenbarnet. Jag och minstingen är hemma och jag försöker att ta vara på stunderna han sover på dagen. Stunder som dessvärre snart kommer att försvinna. Min bebis närmar sig 18 månader och blir mindre bebis för varje dag som går. Just den här veckan är också H bortrest i jobbet så kanske var det inte den bästa veckan att starta upp med råmanus. Men å andra sidan behöver jag ju någonting som drar tankarna från författartävlingen. Avslöjandet av topp fem finalisterna närmar sig …

Det här inlägget postades i Allmänt babbel, Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

