En liten milstolpe

Jag passerade nyss 10 000-strecket för antal ord på nya manuset. För mig är det en milstolpe, ett mål. Nästa blir 20 000, sedan 30 000 och så vidare tills jag är i hamn.

Annars fryser jag mest idag. Jag sitter under en filt när jag skriver och mellan varven eldar jag i pannan. Nog för att jag föredrar snö istället för slask, men det räcker gott med fem minus. Runt tjugo är i överkant.

Snart är det helg och efter två nätter med för lite sömn ser jag fram emot sovmorgon. Redan innan jag började skriva var skapandet av karaktärer och att fantisera ihop historier ett sätt för mig att slappna av och somna om kvällen. Den senaste tiden har det fungerat precis tvärt om. Jag kommer på en himla massa bra grejer, långa dialoger, scener, allt bara lägger sig till rätta och jag kan inte sluta tänka, inte slappna av.

Skriver jag ner alla mina fantastiska idéer? Nej.

Kommer jag ihåg dem dagen efter? Knappt, om ens alls.

Jag kanske borde börja tala in mina tankar. Spela in dem på mobilen eller något? Om jag kan med att ligga i mörkret och prata för mig själv…

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En liten milstolpe

  1. Sofia Fritzson skriver:

    Vad härligt! Jag ser också varje 10k som en milstolpe 🙂

    Gilla

Kommentera

