Koncentrationen är inte på topp den här veckan, men jag hoppas kunna komma igen med nya tag på måndag. Dessutom är jag inne i något av en kritisk period, ni vet, inget låter bra vad man än skriver.

I dag har vi ett födelsedagsbarn här hemma. Mellanbarnet fyller 6 år och i helgen ska vi ha kalas och fira henne. Så egentligen har jag ändå inte tid att skriva något i dag. Inte förrän all städning är klar och med tanke på det (o)energiska tempo jag brukar hålla när jag städar kommer det nog ta hela dagen och halva natten. Men det ger mig i alla fall gott om tid att klura på manuset under tiden.

En karaktär har det riktigt jobbigt inledningsvis och just sådana scener har jag väldigt svårt för att skriva. Vi får se om det lossnar.

Det här inlägget postades i Allmänt babbel, Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

