Måste skriva vs. får skriva

I dag har jag också fått lite gjort på manusfronten. Tusen ord hann jag med medan lillen sov middag och det är ungefär så mycket som jag hinner skriva om dagarna när jag har barnen hemma. Ibland är det svårt att hitta inspiration och motivationen som helst ska kicka igång så fort man märker att minstingen somnat. Oftast löser jag det genom att tänka mycket på scenen jag ska skriva innan så att jag riktigt ser fram emot att få ner den på datorn. Sedan så försöker jag låta bli att känna att så fort han har somnat måste jag skriva och istället tänka snart somnar han och då får jag sätta mig en stund med manuset. Det gör mer skillnad än man tror.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

