Råmanus och redigering

I går började jag varva lite. Jag vet inte om det kommer att funka i längden, vi får se. Hur som helst var jag nöjd med mängden ord som jag producerat på råmanuset under dagen och när kvällen kom skrev jag ut ett par kapitel av annat manus och började gå igenom, istället för min vanliga kvällsläsning.

Jag försöker jobba så mycket som möjligt vid datorn, men när jag skriver ut texten hittar jag saker att ändra och småfel som jag inte lägger märke till annars. Otroligt att det kan vara sådan skillnad.

Så nu hoppas jag kunna redigera mig igenom manuset på lediga stunder och att mitt läsande inte ska bli allt för lidande. Efter redigeringsrundan planerar jag att skicka ut manuset till några testläsare för att se att texten flyter, har driv och om det finns frågetecken att reda ut. Är det någon som är sugen på att testläsa lite lantlig romantik är det bara att slänga iväg ett mejl. Har du också ett manus som behöver testläsas ställer jag gärna upp efter bästa förmåga.

Nu: Förmiddagsfika!

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Råmanus och redigering

  1. Veronica A. skriver:

    Lantlig romantik låter ju jätteintressant! Jag testläser gärna ditt manus. Dock har jag fullt upp för tillfället men i mars hade jag kunnat, så om det är okej för dig, kan jag ställa upp då 🙂

    Gilla

Kommentera

