En inte fullt så händelserik vecka

Om helgen var fullspäckad har jag gått lite på sparlåga under veckan som passerat. Mest på grund av sjukdom, både min och barnens. Råmanuset har inte fått många nya ord, jag har kört fast i en scen och tills jag kommer på hur jag ska tackla det problemet ägnar jag mig åt ett annat manus. Det kanske inte är rätt metod att ta ett steg tillbaka och komma tillbaka om någon vecka och läsa och tro att allt på något magiskt sätt ska ha löst sig, men just nu orkar jag inte testa någon annan taktik.

Manuset som jag redigerar just nu planerar jag att skicka ut till några testläsare och längre fram i vår hoppas jag kunna ta ytterligare ett steg framåt och fundera på förlagsutskick.

Jag har i skrivandets stund tagit mig igenom lite mer än halva manuset, men jag vet också att de största jobbet behöver göras mot slutet.

I veckan har också förhandsbeställningen för årets bokrea dragit igång och det har självklart lyst upp min vardag. Jag lade ganska omgående en beställning från både adlibris och bokus. Men jag var inte tillräckligt snabb, skulle det visa sig. Fick mejl från adlibris igår som plockat bort fyra av mina beställda böcker. De är tydligen redan slut i lager. Tack för den liksom! Dessutom var det de bästa och billigaste fynden som försvann. Det är nästan så jag undrar om de ens fanns från början, eller om det bara var för att locka köpare… Jag kompenserade med en liten beställning från cdon för att muntra upp mig, men det hjälpte inte till 100%. Jag får väl ta mig en tur ut i de fysiska butikerna när rean väl drar igång. Det blir i alla fall inget mer adlibris än på ett tag.

Det här inlägget postades i Övrigt, Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En inte fullt så händelserik vecka

  1. Sofia Fritzson skriver:

    Känner igen mig – krasslighet, kört fast, ägnat mig åt annat manus …
    Vad tråkigt att böckerna kan vara slut innan rean ens har börjat!

    Gilla

Kommentera

