Omstart

Efter ett par veckors paus tar jag upp arbetet med råmanuset igen. I dag på morgonen innan barnen vaknade satte jag mig och läste igenom orden jag fick ner i förra vändan. Och som vanligt när man låtit en text vila lite, så känns det riktigt upplyftande att läsa den med fräscha ögon. Jag fick känslan: Oj, är det verkligen jag som har skrivit allt det där.

Och man kan gott klappa sig själv lite på axeln i ett sådant ögonblick. Särskilt när man tillbringar en stor del av skrivandet med att tvivla på sig själv, på texten, på språket, på intrigen – Ja, allt.

Men just i dag känns det bra. Bäst att passa på och få lite gjort!

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

