Slut på februari

När jag summerar månaden har det blivit ca 13800 ord skrivna. Inte riktigt lika mycket som i januari, då jag passerade 15000. Men jag har även hunnit redigera igenom ett tidigare manus inför testläsning, så jag är nöjd ändå.

Om en månad hoppas jag att jag slutet inom räckhåll, eller i alla fall i sikte. Men då krävs att jag uppfyller veckokvoten varje vecka och inte börjar pyssla med andra projekt. De får helt enkelt vänta tills det här utkastet är klar.

Jag ska alltså inte göra som jag gjorde i helgen. Spendera stora delar av lördagen med att skriva 2500 ord på en novell som då kändes som en spännande upptakt till en ny paranormal romance, men som på söndagen kände som…mjäh… Inget speciellt. Dessutom är råmanuset inne i en riktigt trevlig fas för tillfället så det går snabbt och lätt att skriva. Äntligen börjar det hetta till lite mellan mina huvudkaraktärer. Inte bara den romantiska biten, utan en hel del irritation och frustration också 🙂

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Slut på februari

  1. bokglam skriver:

    Är det inte lustigt hur man kan tycka att en idé känns jättespännande till en början. Till och med när man skriver på det, för att sedan inte förstå vad grejen var alls? Tänker ändå att det måste ha funnits något där då?
    /Heléne

    Gilla

    • Sara Dalengren skriver:

      Jo, det är allt lustigt 🙂 Och i mitt fall tror jag att idén var ganska god, den behövde nog bara mer tid är längden på en dusch för att mogna. När jag tröttnar är det ofta för att jag inte hade tillräckligt på benen när jag började skriva. Borde bli bättre på att planera 🙂

      Gilla

  2. Sofia Fritzson skriver:

    Vad bra du har jobbat på! Bara novellen ligger till sig ett tag så tror jag du kommer på mer som du kan bygga ut med så småningom. Det är aldrig fel att ha några projekt liggande i väntan på sin tur 🙂

    Gilla

    • Sara Dalengren skriver:

      Ja, så får det blir. Det alltid bra att ha lite nya projekt som ligger och gottar till sig 🙂 Även om de börjar bli ganska många vid det här laget. Tänk om det bara gick lite fortare att skriva ner dem…

      Gilla

  3. Lina skriver:

    Härligt att läsa om alla som skriver och deras skrivprocess 🙂
    Själv är jag fortfarande i planeringsfas…

    Gilla

Kommentera

