Hej helg!

Under veckan som gått har jag skrivit i någon slags förkylningsdimma, men jag lyckades ändå komma upp i veckomålet i dag. Vilken kvalité texterna har hållit den här veckan vågar jag dock inte riktigt uttala mig om. Ändå tar jag helg med gott samvete.

Avslutade just en scen jag sett fram emot under hela veckan. Utan att avslöja allt för mycket innefattade den en pricksäker skepnadsskiftare, en spikpistol och en människa med ett beteende som behövde korrigeras lite grann 🙂

Min deadline i slutet av april ser fortfarande ut att vara fullt möjlig. Jag ska bara hålla mig från att gå tillbaka och fixa och ändra i det jag redan har skrivit. Nya idéer och saker jag vill skriva om eller har missat, får hamna i anteckningsblocket så länge. Nu är det framåt som gäller!

Hur går det för er andra? Håller ni er friska eller kämpar ni på ändå?

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hej helg!

  1. Anna skriver:

    Här borta äter de sociala medierna upp all skrivtid 😛 Hur svårt kan det vara att låta bli nätet?

    Gilla

    • Sara Dalengren skriver:

      Det kan vara näst intill omöjligt 🙂 Ibland får jag köra någon form av belöningssystem. Att jag måste skriva ett visst antal ord innan jag får kolla alla de där bloggarna jag bara måste besöka varje dag 😉

      Gilla

  2. Veronica A. skriver:

    Har än så länge klarat mig ifrån förkylning (ta i trä) men skrivandet går ändå segt fram. Det har varit så intensivt tempo med mitt manus innan jag skickade in det så det är ändå skönt att det är lite lugnare nu! Toppen att du har nått veckomålet trots förkylning, det är ju jättebra kämpat 🙂

    Gilla

    • Sara Dalengren skriver:

      Efter intensivt manusarbete kan det nog bara vara nyttigt att ta det lite lugnt. Om inte annat för att börja längta lite efter sitt manus igen eller hitta lusten att skriva nytt 🙂

      Gilla

Kommentera

