Biblioteksskriv

I dag hade jag några timmar att slå ihjäl medan dottern var på kalas. Det blev en tur till bibblan för att skriva och låna ett ex av nya bokcirkelboken.

Wow, säger jag bara. Vilken skillnad att sitta i ett tyst bibliotek istället för hemma i vardagsrummet med tre barn, två katter och ”Bada nakna” på högsta volym. Inte hade jag något wifi heller så distraktionerna var i stort sett obefintliga. Det var bara en gång då ett par låntagare rörde sig lite väl nära min datorskärm för att jag skulle kunna vara helt fokuserad, men det är smällar man får ta 🙂

Nästa gång ska jag komma ihåg att ta med mig något att dricka och eventuellt något att äta på. Min mage började kurra efter en kvart… Så orutinerat av mig.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Biblioteksskriv

  1. Christina S skriver:

    Mysigt det låter. Hoppas att du fick mycket skrivet 🙂

    Gilla

  2. Sofia Fritzson skriver:

    Haha, stor igenkänning. Jag satt på café i helgen och jag har aldrig fått så mycket gjort på en helg, riktigt härlig känsla 🙂

    Gilla

Kommentera

