Det börjar dra ihop sig

Slutet är kanske inte inom räckhåll riktigt än, men jag har planerat upp de sista tolv scenerna som manuset ska bestå av. Epilogen är visserligen redan skriven, den skrev jag redan under de första veckorna med manuset. Sen kommer den säkert att behöva modereras lite eftersom jag har en tendens att sväva iväg lite från mina ursprungsplaner. Men det är så jag skriver. Jag vill inte veta vad som ska hända till 100%, då blir jag lätt uttråkad.

Men nu vet jag allstå precis vad som ska hända under de sista scenerna och några av dem vet jag kommer att bli riktigt svåra att skriva. Jag har under veckan tittat på åtskilliga vargklipp på youtube. Mest vargar som slåss. För att försöka få det så autentiskt som möjligt.

Deadlinen i slutet på april borde inte innebära några problem. Inte som det känns just nu. I dag är jag jättetaggad. Jag vill så gärna avsluta det här råmanuset, så att jag kan börja bearbeta det på riktigt och inte minst ägna mig åt de andra projekten som lockar 🙂

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

