Från skepnadsskiftare till mjölkbönder

Ibland är det tvära kast 😉 Men efter all kyla och allt regn är det skönt att dyka ner i en berättelse med sol, sommar, kärlek och en och annan midsommarkrans. Jag har satt en ganska snäv deadline och planerar att vara klar med den sista redigeringen och de sista genomläsningarna i slutet av nästa vecka. Sedan ska manuset skickas till förlag. Jag skickade bara till tre i första vändan, innan omskrivningen, och ett har jag fortfarande inte fått svar från. Men nu tar jag chansen och skickar till några fler. Både stora som små. Vad har jag att förlora?

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Från skepnadsskiftare till mjölkbönder

  1. Katarina skriver:

    Nej, varför dra ut på väntan längre än nödvändigt? Jag gjorde samma sak innan, sedan började jag skicka till alla på en gång. Däremot snävades antalet tänkbara förlag in mer och mer. 🙂

    Liked by 1 person

  2. Skickade också till flera även om det drog ut över några veckor, någon månad. Men då skrev jag också det i följebrevet, att flera fick manuset. Kändes rätt och hade väl någon förhoppning om att svar skulle komma snabbare… Det tog mellan en vecka och… ja, ett förlag har ännu inte svarat såhär en tio månader senare 🙂

    Gilla

    • Sara skriver:

      Ja, det verkar vara väldigt olika det där, hur lång tid förlagen tar på sig. Det förlaget jag inte har hört något från än, misstänker jag att jag inte kommer att höra något från alls… 😉

      Liked by 1 person

  3. Christina S skriver:

    Håller tummarna för dig och manuset 🙂 Då får vi gå i väntans tid tillsammans 🙂 I alla fall ett par veckor.
    Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

