Jag campar vidare…

Om än inte lika energiskt som i början av månaden, då jag skrev de avslutande kapitlen på Varghamn. Motivationen är inte längre lika hög. Men det blir liksom något av en urladdning när man precis har avslutat ett råmanus, för att inte tala om känslan när man mejlar iväg ett annat manus till förlag.

Därför pysslar jag på lite på halvfart. Skriver några rader när jag känner för det, men känner ingen större press. Jag har i alla fall varit duktig och strukturerat upp mitt sidoprojekt lite mer. Tidigare har det haft det mesta i huvudet, men nu har storyn börjat veckla ut sig och ta för mycket plats och då måste jag skriva ner allt.

Jag vet inte riktigt vad jag har för planer med det här lilla sidoprojektet. Kanske blir det inget av det i slutändan, mer än en övning. Men det är ju också något, eller hur?

Det här inlägget postades i Nanowrimo, Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag campar vidare…

  1. Veronica A. skriver:

    Med tanke på allt du har hunnit med under en kort tid så är det helt förståeligt att du skriver på halvfart! Håller nu tummarna för ditt manus! 🙂

    Gilla

  2. Sara skriver:

    Tack! Kanske bäst att ladda batterierna lite och satsa på en riktig skrivsommar istället 🙂

    Gilla

  3. Katarina skriver:

    Det låter bra, ibland behöver man nog tagga ner lite och sänka kraven på sig själv.
    Övningsprojekt är inte fy skam. Jag skrev på ett sådant runt 2012, och det blev min debutroman. Och även om man inte vill skicka in dem till förlag lär man sig saker på dem. Det tillåter en också att experimentera med saker man är nyfiken på, som perspektiv, stilar, genrer osv. Mitt pågående projekt är också lite av ett träningsprojekt, eller kanske ett testprojekt, för det är i en genre jag inte tidigare skrivit. Alltid lika spännande. 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

