Planerar vidare

Idén som kom till mig igår har nu fått ett eget anteckningsblock. Ett vanligt randat i A4 format bara, för jag har slut på fina små anteckningsböcker. Måste till Gekås snarast och fylla på förrådet.

Scener, karaktärsbeskrivningar, konflikter och mål är lite av det jag försökt skriva ner och det lutar mer och mer åt att den här idén får bli mitt sommarprojekt. Mest därför att manuset utspelar sig under sommarmånaderna, tillskillnad från den andra idén som jag funderade på, som utspelar sig under höst och vinter.

Sedan ville jag skriva något som kändes helt fristående. Eller, ja, alla mina manus är väl mer eller mindre fristående. Men jag är för tillfället så pass romance-skadad att jag nästan alltid planerar manus med en romantisk trilogi i åtanke, där varje bok innehåller ett nytt kärlekspar men också en tydlig röd tråd som länkar samman de olika berättelserna.

Men i sommar blir det alltså ett helt fristående manus. En contemporary romance som utspelar sig på landsbygden. Tills dess ska jag planera riktigt grundligt (något jag brukar slarva lite med) och fortsätta att skriva lite smått på mitt sidoprojekt. Det utspelar sig visserligen också under sommaren, men det är en betydligt mörkare historia. En paranormal romance med stora inslag av suspense.

Hoppas ni också på mycket skrivtid i sommar?

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Planerar vidare

  1. Sofia Fritzson skriver:

    Paranormal romance med inslag av suspense låter superspännande 🙂

    Gilla

    • Sara skriver:

      Ja, det tyckte jag också. Ville testa att skriva lite spänning utan att gå ifrån det jag annars gillar att skriva om. Just nu ser jag det mest som ett experiment 🙂

      Gilla

  2. Veronica A. skriver:

    Du har verkligen mycket på g. Det låter ju bra med extra mycket skrivtid i sommar för dig 🙂 För min del blir det oxå massa skrivande i sommar, längtar 🙂

    Gilla

    • Sara skriver:

      Det är roligt att ha många bollar i luften, i alla fall när det kommer till något så roligt som att skriva. Ska bli spännande att följa din blogg i sommar. Ska du fortsätta arbeta med De Tidlösa, eller är det något nytt projekt som lockar? 🙂

      Gilla

Kommentera

