Camp Nanowrimo – dag 22

Mer än en vecka kvar av månaden så ordmålet på 25 000 ska nog gå att slå. Dock måste jag erkänna att sedan jag avslutade råmanuset för Varghamn har jag varit väldigt generös med vilka ord som räknas till nano-statistiken. Under de senaste dagarna har jag mest suttit och antecknat ned plotten till ett nytt projekt och en hel del av de orden har jag tagit med i beräkningen. I dag slog jag ihop anteckningsblocket och kände att jag fått med det mesta som snurrat runt inne i huvudet. Nu ska jag bara fundera på vilka delar i handlingen som håller och vilka som inte gör det.

Men visst är det en härlig känsla när det bara kommer en idé så där och man riktigt längtar efter att få skriva ner den 🙂

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

