En månad sedan förlagsutskick

Nu är det precis en månad sedan jag skickade manus till förlag. Så den här veckan har jag varit beredd på att refuseringarna skulle börja trilla in. Och faktiskt så fick jag en idag. Ett av de stora förlagen och jag blev väl inte direkt förvånad, även om det såklart alltid är tråkigt.

Överlag så är det ju inte så ofta som de största förlagen kastar sig över debutanter, inte när det är så mycket smidigare att snappa upp författare från mindre förlag som redan har en utgivning och en lässkara bakom sig.

Medan jag väntar in de andra svaren skriver jag på nästa manus. Någon gång ska det gå. Däremot har jag väldigt svårt att släppa de manus jag redan har skrivit. Jag tycker så mycket om karaktärerna och har investerat så mycket tid i dem. Därför har jag börjat snegla så smått på Type & Tell. Om så bara för att trycka upp några ex till mig själv och alla som varit snälla och hjälpt till på vägen.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En månad sedan förlagsutskick

  1. Christina S skriver:

    Jag fortsätter att hålla tummarna för dig 🙂

    Liked by 1 person

  2. Efter ungefär sisådär fyra månader kom de flesta svaren i lite spridda skurar. En dock redan efter någon vecka och någon dröjde över ett halvår och en har ännu inte svarat… Håller tummarna för dig. 🙂

    Gilla

    • Sara skriver:

      Ja, det verkar vara lite olika hur lång tid man får vänta. Har också ett förlag jag fortfarande inte hört något från så här nio månader senare, tror inte att jag kommer att göra det heller 😉

      Liked by 1 person

Kommentera

