Minnen

Sitter och lyssnar på Ted Gärdestad på spotify och tänker tillbaka på sommaren 2012 då jag skrev mitt allra första manus. Den sommaren gick Ted Gärdestads musik på repeat här hemma och när jag lyssnar nu får jag ett sådant sug att bara dyka ner i det manuset igen. Karaktärerna, stämningen …

Det manuset har genomgått ett antal omskrivningar sedan dess, men grunden är fortfarande densamma. Och skulle jag välja en enda Gärdestad-låt för att summera manuset så får det bli den här:

Trots det går manuset under arbetsnamnet ”För kärlekens skull”. Jag får nog ta och läsa det snart igen…

Det här inlägget postades i Allmänt babbel och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

