Måndag

När äldste sonen startade dagen med magont och kräkningar blev det lite ändrade planer här hemma. Men det är sådant som händer.

För några dagar sedan satte jag mig ner och läste mitt första manus. Frågan är om det var så klokt. Nu sitter jag här med ett långt dokument på ändringar och omflyttningar i handlingen, nya scener som ska in och funderingar kring hur jag ska kunna fördjupa konflikterna som finns.

Visserligen hade jag det lite på känn. Jag har väldigt svårt att släppa mina äldre manus för de bär så många minnen med sig.

Så ja, nu vet ni vad jag sysslar med den här månaden 🙂

Har ni också svårt att släppa gamla manus och karaktärer?

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Måndag

  1. Christina S skriver:

    Oja det är jätte svårt 🙂 Jag återkommer ständigt till mitt första manus som jag började skriva för ca 8 år sedan. Kanske att jag kommer fixa till det och ge det en chans när jag är klar med dessa tre jag skriver nu!

    Liked by 1 person

Kommentera

