Colin Firth

Japp, jag tyckte att det var en passande rubrik. Jag menar, vem har inte suttit och suckat framför Stolthet & Fördom, Bridget Jones, Love Actually eller i princip vilket film som helst där Firth är med. Till och med i de dåliga filmerna är han bra. 🙂

erikMen det var inte honom det här inlägget skulle handla om. Jag skulle egentligen bara skriva en snabb uppdatering om hur det går med min omskrivning av manuset jag arbetar med för tillfället. Mitt första manus, med karaktärerna som fick mig att vilja skriva mer och mer. Och ja, det kan vara så att den manlige huvudkaraktären bär vissa (läs många) fysiska likheter med Colin Firth 😉 I alla fall i mitt huvud. Visst blev ni sugna på att läsa nu?

Jag har hunnit ca en tredjedel in i manuset och det har redan svällt med dryga 5000 ord. Det jag kommer att koncentrera mig på nu är att utveckla konflikten. Förut blev mina karaktärer säkra på sina känslor för varandra alldeles för fort och även om konflikten fanns där fick jag inte känslan av att deras framtida lycka egentligen stod på spel. Nu ska de få våndas lite mer, brottas mot sig själva och omgivningen på ett sätt som de inte gjorde förut. Det kommer att göra manuset mycket bättre intalar jag mig 🙂

Vad pysslar ni med i veckan?

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Colin Firth

  1. Det är så mycket annat som drar, både planerat och oplanerat, så skrivandet hamnar på andra, tredje plats. Hoppas på helgen, trots viss planering för annat 😉

    Liked by 1 person

Kommentera

