Mina vargar är hemma igen

Hur gick det med mitt övernaturliga manus som kom trea i Harlequins författartävling, har ni kanske undrat?

Jag med.

Så i veckan tog jag och skickade iväg ett mejl och hörde mig lite för. Svaret blev som jag hade misstänkt. Någon satsning på övernaturlig romantik skulle det inte bli. Och även om det är tråkigt, förstår jag. Det finns självklart en anledning till att min favoritserie bland Harlequins böcker – paranormal romance, har lagts ner. Vampyrer och varulvar har inte samma marknad här som i andra länder, tyvärr 😦

Jag har i alla fall fått mina rättigheter till Hellre jagad av vargar tillbaka och det innebär ju att jag kan försöka hitta nya möjligheter att nå ut med manuset. Och eftersom Anna Svedbom på Harlequin/HarperCollins skrev att ”Vi var flera här på kontoret som verkligen gillade ditt manus. […] Vi kikar gärna på andra manus från dig!” Ja, då kan jag ju inte vara helt usel eller hur?

Nej, bara att mitt manus tog sig ända till final har varit en stor motivation för mitt fortsatta skrivande. Och fortsätta tänker jag göra. Antagligen tills den dagen jag dör. Det hinner bli många manus till dess 😉

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mina vargar är hemma igen

  1. Christina S skriver:

    Skönt att Vargarna är hemma igen 🙂 Såg att Fantasiförlaget tar emot manus just nu…kan vara värt att kolla upp kanske 😉
    Kram

    Liked by 1 person

  2. Veronica A. skriver:

    Va härlig respons även om de inte var intresserad av just paranormal romance. Då är det ju bara att skicka in ett annat manus så kanske de nappar på det istället 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

