Sommar och sol

Då är det skönt att skriva på ett manus som handar om just det. Det underlättar faktiskt en hel del och inspiration till olika miljöer kan man få bara genom att titta ut genom fönstret.

I veckan kom ett mejl från Nanowrimo-sidan som skickade information om kommande Camp Nanowrimo, som går av stapeln i juli. Även den här gången kan man sätta ett eget skrivmål och även ange om man sysslar med redigering istället för råmanus. Jag känner på mig redan nu att jag kommer ha svårt att låta bli att vara med. Dessutom kommer jag vara mitt uppe i ett råmanus och kan behöva den extra motivationen.

lika olikaOch jag har såklart hunnit förbereda en liten bild till mitt projekt, i fall att 😉

Bilder kan ge så mycket inspiration, precis som musiken, och till det här projektet har jag tittat mycket på ängar, åkermark , små stugor och slingriga grusvägar. För det är precis på en sådan grusväg som på bilden min ena huvudkaraktär kommer åkande i första kapitlet och undrar var sjutton han just har hamnat 🙂

 

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

