En vecka

Jag har hunnit en vecka in på mitt sommarprojekt och de första sidorna åkte iväg till min skrivkompis redan i lördags. Att ha någon att skicka sin text till varje vecka för att få en liten deadline att jobba emot, samt sporra en till att skriva i kronologisk ordning, är verkligen något jag kan rekommendera. Kanske inte så mycket för att få konstruktiv feedback på texten, utan mer som en motivation till att faktiskt skriva något varje vecka och då helst de 5000 orden jag satt som mål. För mycket kritik i ett tidigt skede gör nog lättare att man låser sig, men peppande ord och heja-rop kan man aldrig få för mycket av 🙂

roberts

keepcalm.jpgAtt skriva råmanus ska vara roligt och spännande. Prio ett är att avsluta och knyta ihop historien, även om den har sina fel och brister. Jag tror stenhårt på att det mesta går att fixa i efterhand. Det krävs bara mer eller mindre redigering. Men just nu försöker jag hålla redigeringen borta ur tankarna och och istället bara låta orden flöda.

Det här kommer bli superbra! (förhoppningsvis… eventuellt…)

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

