Det blev en novell

Inspirerad av inlägget på Simonas blogg häromdagen, passade jag igår på att skriva ner en idé som legat och malt i bakhuvudet ett tag. Ibland är det svårt att veta vad man ska göra av alla de där idéerna och hur man ska få till dem. Men så får man en tanke som löser alla problem man haft och då är det lika bra att skriva ner den innan man glömmer bort. För det händer mig hela tiden. Speciellt de där otroligt smarta lösningar som kommer till mig när jag precis ska till och somna 😉

Så igår blev det inte så många ord på mitt sommarprojekt. Bara några hundra. Men ett första utkast till novellen fick jag klart och den landade på ca 2000 ord. När man är van att sitta och skriva manus är det lite svårt att slå om till novelltänk. 12000 tecken inkl blanksteg känns plötsligt som ingenting och man undrar hur man ska kunna få ut något som liknar romantik på de få sidorna. Just nu känns det ändå som om jag lyckades, men när jag läser novellen igen om någon vecka är chansen stor att jag tycker precis tvärtom…

Det här inlägget postades i Noveller och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

