1997

Året jag fyllde tolv, började sexan och ägnade stor del av min fritid till att lyssna på tre långhåriga bröder från Tulsa, Oklahoma. För i maj det året släpptes nämligen albumet Middle of Nowhere med Hanson och ja, det händer faktiskt att jag fortfarande lyssnar på det ibland, men inte särskilt ofta.

Däremot lyssnar jag en del på ett av deras senare album och i låtlistan jag skapat för Lika Olika finns låten Use me up med. Jag tycker den är så himla fin och vemodig och den stämmer så bra in på känslorna hos en av mina karaktärer. För ibland vill man bara känna något, få uppleva något man aldrig upplevt förut, även om man vet att det kommer att sluta med att man blir sårad.

Nothing could be worse than numb
Please, use me up
I just want anyone
To use me up
‘Cause no one ever does
Use me up
Use me up

Treat me some way cruel
You could throw me away
As long as I feel it
Show me something real
You can’t deceive me
I am yours to use

Use me up

 

 

Trots att bröderna nu mera är 31, 33, 36 och tillsammans har en hel skock med ungar så skriker tjejerna lika högt som förut 😉 Sjunger bra gör de också.

 

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

