När datorn slutar fungera …

… och man inser att man inte har tagit backup på sitt manus på över en vecka.

Det blev förstås skrik och panik här hemma. I alla fall från mig. Men när maken kom hem visade det sig att problemet gick att lösa genom att koppla in en ny skärm. Så själva datorn var det inget fel på. Men en bärbar dator med en svart skärm är inte särdeles lätt att skriva på. Inte spara ner sina filer från heller. Vilken tur att vi inte hade slängt skärmen till vår gamla stationära dator, trots att vi pratat om att göra det flera gånger. Ibland är det bra att man är lite lat och samlar på gamla prylar. Det kan ju faktiskt hända att de kommer till användning 🙂 (första gången det har hänt, men ändå)

Så nu sitter jag med den bärbara datorn i knät och på bordet framför står en stor skärm. Att komma ihåg var jag ska ha blicken fäst när jag skriver har jag inte lärt mig än, men snart så …

Manuset är i alla fall sparat och från och med idag ska här tas backup efter varje skrivpass 🙂

Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

