Veckoslut

Eftersom det är söndag har jag mejlat veckans ord till min skrivkompis och efter att det var gjort ägnade jag resten av kvällen åt att försöka få ner en novellidé som har bråkat med mig de senaste veckorna.

I dag kändes det dock äntligen som att det lossnade, men även den här gången var längden en stor utmaning. En sak som jag älskar med att läsa romantiska böcker är att man förlorar sig så i känslorna att man inte märker att sidorna bara rinner förbi. Bläddrandet sker per automatik och innan man vet ordet av har kärleksparet hånglat bort flera sidor.

Det funkar inte när man ska skriva noveller… För någon form av intrig måste man ju också få med på de där få sidorna. Tur jag har mitt manusprojekt att förlora mig i. Om nu bara min karaktärer kunde rappa på och ge efter för känslorna som börjar spira, så jag kan komma dit någon gång 😉

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

