Novellen som bråkade…

…bråkar inte längre.

Och det är tur för med gränsen på 12000 tecken inklusive blanksteg är novellskrivande nog så jobbigt ändå. Man försöker hålla det så kort som bara går, ändå tickar tecknen obönhörligt på och rätt var det är så har de passerat gränsen och jag har ännu inte satt punkt.

Jag klarade att skriva klart novellen igår kväll, men fick spendera en god stund med att få ner antalet tecken och skriva om, skriva om och förkorta. Nu känns det som om hälften av mina romatiska planer för novellen (läs hångel 😉 ) inte fick plats. Men, jaja. Nu får den vila någon vecka innan jag ser över den igen. Känns bäst så.

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Novellen som bråkade…

  1. Christina S skriver:

    Bra gjort!
    Jag brukar ha samma problem när jag ska skriva noveller. Hur jag än försöker snåla så lyckas jag alltid överskrida max antal tecken 🙂

    Gilla

Kommentera

