Ibland blir det inte som man har tänkt sig…

… det blir bättre!!

Under våren och början av sommaren har mitt fokus legat på förlagsutskicket av En midsommarnatt och planering och skrivandet av råmanuset till Lika Olika. I samma stund som jag avslutade råmanuset till Hellre jagad av vargars uppföljare, lade jag mina vargar åt sidan. När jag sedan fick tillbaka rättigheterna från Harlequin skickade jag ut manuset till ett par förlag som fokuserade på övernaturligt och fantasy. Efter en positiv refus med mycket feedback började jag planera för en ny redigering av manuset. Jag ville fördjupa en konflikt och skriva om ett par scener, ändå skickade jag ut manuset till ytterligare ett förlag, utan några större förhoppningar och började fundera över en eventuell egenutgivning av manuset nästa år istället.

Men svarsmejlet från det senaste förlaget dök upp i raketfart och inleddes med orden: Jag älskar det du har skrivit och jag håller verkligen med om att det är dags för lite mer romantik i svensk bokvärld!

Så nu är det redigering som gäller och sedan kommer mina vargar att gå en mycket spännande tid till mötes. På ett lite mindre förlag, men ändå ett så mycket bättre alternativ än egenutgivning för en debutant som längtar efter att hålla i sitt manus i bokform efter år av författardrömmar 🙂

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ibland blir det inte som man har tänkt sig…

  1. Tobias Holmgren skriver:

    Grattis! Och tack för framgångssagan. Vi som skriver behöver sådana 🙂

    Liked by 1 person

  2. Veronica A. skriver:

    Wow! Grattis! Så häftigt, ser fram emot att kunna köpa och läsa den 🙂

    Liked by 1 person

  3. Christina S skriver:

    Grattis. Grattis. Grattis.
    Så fantastiskt roligt. Jag längtar efter att få hålla ett signerat exemplar i handen ❤
    Fira ordentligt!!

    Liked by 1 person

  4. Anna skriver:

    Vad häftigt! 😀 Stort grattis! Får lov att erkänna att jag är lite avis på dig nu 😉

    Gilla

    • Sara skriver:

      Tack Anna! Jag förstår hur du känner… Jag är precis likadan 😉 Men jag fortsätter att hålla tummarna för ditt manus och eftersom jag inte har någon oläst m/m-romance kvar här hemma är det bäst du skriver så fingrarna glöder 😉

      Gilla

Kommentera

