Omslagstankar

Tänk på hur många vackra bokomslag det finns.

Tänk sedan på hur många otroligt fula, missvisande eller bara allmänt konstiga omslag det finns …

Jag har flera gånger köpt böcker för att de hade ett underbart omslag, bara för att upptäcka att själva boken inte var något vidare. Däremot köper jag sällan en bok med ett uselt omslag, trots att handlingen känns lovande. Ett omslag betyder så oerhört mycket.

Så när man ska bestämma sig för vilken typ man ska satsa på, är det massor att tänka på. Jag har lagt alldeles för mycket timmar den här veckan på att titta på bilder och jämföra fonter. Till en början spretade mina idéer åt alla håll men sedan landade jag i en tanke på något enkelt och rent och med ett tema som går att bygga vidare på.

Jag hoppas och tror att det blir rätt alternativ för mig 🙂

Det här inlägget postades i Ensamvarg och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

