Tisdag

Att stirra på någon som korrekturläser ditt manus är bara snäppet roligare än att titta på målarfärg som torkar, ändå kan jag inte låta bli. Men imorgon ska det bli ändring på den saken! Då ska jag ha skrivträff med Lisa och förhoppningsvis få en massa gjort.

Råmanuset till Lika Olika har fått stå tillbaka när min uppmärksamhet främst cirkulerat kring Ensamvarg den senaste tiden och mina råmanus mår inte bra av att lämnas orörda någon längre period. Alltså är det bara att sätta igång igen. Lika Olika är nog mitt mest planerade och strukturerade manus hittills, så jag vet precis vad jag ska skriva härnäst och jag har så många roliga, känslosamma och romantiska scener att se fram emot.

Idag inledde jag dagen med Simona Ahrnstedt som befann sig i morgonsoffan på TV4. En perfekt start på dagen om ni frågar mig 😉

För övrigt har jag fortfarande lite svårt att vänja mig vid det här 🙂 Planen var från början att låta Ensamvarg finnas tillgänglig som Print on demand via nätbokhandlarna, men för att kunna sätta ett betydligt lägre pris har förlaget istället valt att endast satsa på tryck i Polen och därför har vi skrivet ett nytt förlagskontrakt. Jätteroligt tycker jag! Och ett lägre pris på boken hoppas jag ska göra att fler vågar chansa och klicka hem en bok från en debutant.

Det här inlägget postades i Ensamvarg, Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

