Nu kör vi!

Omstarten för manuset Lika Olika har fått stå tillbaka ytterligare ett par veckor som bestått av de sista småändringarna av Ensamvarg, granskning av inlagor m.m. Men nu är det snart dags för Ensamvarg att åka till tryck och jag ska hitta tillbaka till inspirationen och sommarkänslan i mitt senaste projekt.

lika olikaDet blev ett skrivpass nu på morgonen efter att barnen klivit på skolbussen och medan en magsjuk man och minstingen fortfarande låg och sov. Det gick faktiskt riktigt bra och dessutom passerade jag äntligen 40 000 ord. Ännu en milstolpe avklarad!

Nu gäller det bara att hålla tempot uppe hela vägen in i mål. Mitt mål var att ha ett färdigt första utkast i slutet på augusti, men den idén har jag fått överge. Det har helt enkelt inte varit möjligt när all skrivtid istället gått till Ensamvarg. Nu satsar jag mot bokmässan istället. Om jag jobbar på borde jag kunna få utkastet klart tills dess.

En månad kvar. Nu kör vi!

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nu kör vi!

  1. Lovisa W skriver:

    Kämpa på! 🙂

    Liked by 1 person

  2. Ninas corner skriver:

    Tjohoo! Nu kör vi så det ryker! 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

