Den magiska gränsen

Alla som någon gång har deltagit i Nanowrimo vet hur härligt det är att passera  50 000 ord. Under veckan som kommer hoppas jag att Lika olika äntligen ska passera den gränsen och sedan hoppas jag på nedförsbacke hela vägen in till mål. Kanske inte så troligt, men som sagt, hoppas kan man ju alltid göra. Av någon anledning brukar jag ofta tappa orken mot slutet. Och då menar jag verkligen slutet. Kanske de sista 2-3 kapitlen. Ändå vet jag precis vad jag ska skriva. Har allt planerat och klart. Det är konsigt det där, men ungefär då kommer istället lusten att starta upp ett nytt och spännande projekt. Undrar varför 😉

Screenshot_2016-08-28-10-50-20Nu har min ansökan om att bli goodreads-författare godkänts också. Inget märkvärdigt egentligen, men för en debutant blir ju allt lite extra speciellt. I fredags anlände också en låda med superfina visitkort som jag snart planerar att börja strössla omkring mig 🙂 Inte minst på bokmässan.

Och apropå just bokmässan. Det är mindre än en månad kvar nu och det känns som om nedräkningen har börjat på allvar. Jag hoppas att jag snart ska kunna meddela med vilka tider jag kommer att finnas i Upper Rooms monter om någon vill komma förbi och säga hej. Listan på vilka montrar jag ska besöka under min lediga tid, samt listan på böcker jag bara MÅSTE köpa börjar bli ganska lång. Boklistan innehåller nästan bara romance än så länge. Underbart!

 

Det här inlägget postades i Skrivande. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Den magiska gränsen

  1. Yay! Vad kul att du blev godkänd 😀

    Liked by 1 person

  2. Christina S skriver:

    Heja, heja. Det är klart att du kommer passera den gränsen i veckan 🙂 Håller tummarna att du får nedförsbacke hela vägen och inget litet gupp dyker upp och ställer till det.

    Så roligt att du blev godkänd 🙂 Ska genast gå in och kika på din författarsida där!

    Jag träffas gärna på bokmässan, måste ju inhandla den fina boken och få en signatur i den 🙂
    Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

