Segt var det här

Jag gnetar vidare. Mot min deadline och mot min förkylning. Febern har gett med sig för att istället ersättas av en visdomstand som hux flux beslutat sig för att göra entré. Hur gammal ska man behöva bli innan de där rackarna slutar ställa till besvär?

Råmanuset jag skriver på befinner sig precis i slutskedet. Det är mindre än 10 000 ord kvar nu. Helst av allt skulle jag vilja brygga tre liter kaffe och stänga in mig i ett ljudisolerat rum och inte komma ut förrän jag har skrivit färdigt. Nu fungerar det tyvärr inte när man har familj. Så jag skriver en liten snutt här och där och ser målet sakta komma närmare. Just nu känns det som de där 65 000 orden jag satte på min word-ticker var en ganska bra gissning från min sida. Även om jag redan nu vet en hel del scener som behöver byggas ut, karaktärer som behöver göras fylligare m.m. Det får bli i första redigeringsvändan.

Jag skriver inga långa manus. Ensamvarg landade på 272 boksidor till slut. För den sortens berättelser jag skriver tycker jag inte att det är någon nackdel. Det är ju sällan man ser romantiska komedier som håller på i långt över två timmar. Nej, de ligger väldigt ofta runt sina nittio minuter och det är precis lagom när man vill ha något lättsamt, underhållande och mysigt.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Segt var det här

  1. saralinneas skriver:

    Vad spännande att du är på sluttampen! Förstår känslan av att vilja stänga in sig och få det klart – och jag förstår om möjligt ännu mer det omöjliga i det. Vet hur det är när ens små arvingar hänger och klänger i en tills de har somnat. 🙂 Lycka till med spurten!

    Liked by 1 person

  2. Märkligt nog kommer krämpor alltid väldigt opassande…

    Liked by 1 person

Kommentera

