Just nu

Jag redigerar och har snart tagit mig igenom en fjärdedel av manuset, men mest känner jag att jag behöver feedback från någon utomstående för att se om själva grundstoryn håller. Just nu petar jag mest i småsaker. Rättar stavfel, ändrar om meningar och försöker hitta ett bra läsflyt i texten.

Målet är att kunna skicka manuset till testläsare 1 november, men gärna tidigare. I november är det Nanowrimo igen och trots att jag alltid bli sugen när månaden närmar sig, vet jag med mig att jag inte hinner i år. Får jag en paus från Varghamn  vill jag ägna den åt Lika Olika eller möjligtvis För kärlekens skull. Jag ska helt enkelt inte låtsas om de oskrivna projekten som pockar på uppmärksamhet …

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

