Idéer

Ibland kommer idéer till såväl nya som gamla manus när man minst anar, men sedan finns det situationer där de brukar dyka upp. Situationer eller platser där hjärnan jobbar extra bra på att lösa intriger och problem. När jag kör bil är ett sådant tillfälle.

Häromdagen kom nästan hela handlingen till ett nytt manus om mina skepnadsskiftare och det gjorde mig så pepp. Det var en låt som fick bitarna att falla på plats. Lite synd bara att jag inte kan börja skriva på den där idén förrän om minst ett år. Det är nämligen ett annat manus som måste in emellan först. 

Under tiden fortsätter redigeringen av Varghamn. Bestämde mig just för att flytta fram en speciell scen för att ge mina huvudkaraktärer en chans att komma varandra lite närmare först. Så nu ska ny scen skrivas och resten flyttas och anpassas efter den. Spännande!

Varghamn på den tiden då manuset var Camp Nanowrimo-projekt 🙂

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Idéer

  1. Lovisa W skriver:

    Kommer du att vara med i detta års NaNoWriMo? 😀

    Gilla

Kommentera

